2011. június 19., vasárnap

                                              Könnyedén


 

Van egy gyönyörű kúszónövény az erkélyemen. Azt hiszem Clematisnak hívják. Öt évvel ezelőtt vásároltam, és azóta minden évben megajándékoz gyönyörű virágaival. Mivel nem vagyok nagy kertész, az első két évben a saját elképzeléseim alapján próbáltam nevelgetni. Miután kibújtak a földből zöld hajtásai, és kb. 20 cm magasra megnőttek, akkor már képes volt elérni az erkély legalsó rácsát. Rátekertem a szárakat az erkély alsó korlátjára, hogy megkapaszkodjon, és lehetősége legyen tovább növekedni. Újabb 10 cm növekedés után már el tudta érni az erkély második korlátrészét, és arra is rátekertem.Gyönyörű lila virágkelyheket hozott, de éreztem, hogy a növénykém még nem a legszebb formájában pompázik. Arra vágytam, hogy dús legyen, hasonlóan a mediterrán kertek kerítéseire futó szép virágokhoz. A figyelmemet mindenesetre egy csomó más dolog kötötte le, így nem néztem utána, hogy mit kellene másképp csinálnom ahhoz, hogy a virágom még szebb legyen.
Aztán eljött egy olyan év, amikor az édesanyám éppen akkor látogatott meg, amikor a Clematis már kidugta a hajtásait a földből, körülbelül 5 cm növekedést már el is ért, és én vártam, hogy akkora legyen, hogy elérje az alsó korlátot, ahol megtámaszkodhat.
Akkor a mamám megmutatta, hogy ezt másképp is lehet csinálni. Segíteni kell a növénynek, hogy minden erejét a növekedésre és a virágzásra tudja összpontosítani, ahelyett, hogy a száraiban lévő erő arra korlátozódna, hogy egyedül álljon, amíg el nem éri a legalsó támaszkodási pontot. Ezért vettünk egy zöld színű drótot egy kertészboltban. Függőlegesen felvezettük ezeket a drótokat több irányban a balkonládától egészen az erkély korlátjának tetejéig, és a kis növényhajtásokat oda erősítettük a dróthoz.
Ezután a növénykém rohamosan elkezdett növekedni, és virágozni, és engem azóta is bámulatba ejt ez a megfigyelés. Egy apró, pici segítség, és többszörösen megtérülő erő és szépség az ajándék. Annyit kellett hozzá megismernem, hogy hogyan segíthetem Clematisomat a növekedésben.

Részlet :Arató Mónika 

Grófné Bánó Brigitta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése